نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2025
-
الف
+

وزیر علوم ایران: ارتباط با کشورهای همسایه در اولویت دیپلماسی علمی ما است

وزیر علوم و تحقیقات بر همکاری های علمی ایران و افغانستان تاکید کرد.

همایش یک روزه، توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان با حضور «منصور غلامی»، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و «نجیب اله خواجه عمری» ، وزیر تحصیلات عالی جمهوری اسلامی افغانستان در دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان استان ( ولایت) کرمان برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «منصور غلامی» ؛ وزیر علوم ایران امروز دوشنبه سوم اردیبهشت / حوت در همایش «توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان» در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان گفت: باید همکاری‌های علمی ایران و افغانستان در حد روابط و اشتراکات دو کشور افزایش یابد و در این زمینه وزارت علوم آمادگی کامل دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد زیادی دانشجو از افغانستان برای تحصیل به ایران آمده اند و تعداد زیادی نیز از افغانستانی های مقیم ایران با شرکت در کنکور وارد دانشگاههای ایران شده اند، گفت: ظرفیت بالایی در زمینه پذیرش دانشجویان افغانستانی با پرداخت شهریه در دانشگاههای ایران فراهم است و وزارت علوم از تسهیل این روند حمایت می‌کند.

غلامی اظهار داشت: هم اکنون برگزاری دوره آموزشی برای مربیان دانشگاههای افغانستان در دوره دکترای تخصصی در دانشگاههای ایران در حال انجام است و در مقاطع دیگر نیز تعداد زیادی از دانشجویان با حمایت کامل دولت ایران در حال تحصیل هستند.

وزیر علوم ایران با بیان اینکه ایران بیشترین سرعت رشد علمی را در دنیا دارد و 18 دانشگاه ایران در نظام رتبه بندی لایدن در فهرست دانشگاههای برتر هستند، از وزارت علوم و سفارت افغانستان خواست با معرفی توانمندی‌های دانشگاه‌های ایران به دولت افغانستان به توسعه روابط علمی بیشتر میان دو کشور کمک کنند.

وزیر علوم گفت: با توجه به نیاز کشور افغانستان به نیروهای تحصیل کرده ماهر، ایران می تواند توسط دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای به تربیت نیروی متخصص در افغانستان کمک کند.

غلامی اظهار داشت: هم اکنون 3000 شرکت دانش بنیان در قالب 42 پارک علم و فناوری در زمینه تولید محصولات فناورانه در ایران فعالیت می کنند که در این زمینه آمادگی داریم تجارب خود را به افغانستان منتقل کنیم.

لازم به یادآوری است  همایش یک روزه، توسعه روابط آموزش عالی دو کشور ایران و افغانستان امروز در دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان برگزار شد.

م ح/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر